Hoe train je voor een 1/8 triathlon?

Zwemmen

Beheers je de borstcrawl? Dan is het verstandig om een paar keer in open water te trainen. Is zwemmen niet jouw ding, volg dan een borstcrawl cursus bij het zwembad bij jou in de buurt. Plons daarna een paar keer met veiligheidsboei het open water in, dat is toch anders dan in het zwembad.

Fietsen

Het is maar 20 kilometer. Trainen is niet nodig. Deze discipline zorgt ook voor herstel na het zwemmen. Voor je het weet ben je al bij het wisselpunt waar je hardloopschoenen klaar staan. Het is geen wedstrijd dus als jij je trisuit om wil wisselen voor een fietsshirt en broek, geen probleem.

Hardlopen

Je eindigt met 5 kilometer hardlopen. Als je nooit hardloopt dan is het verstandig twee maanden voorafgaand rustig te beginnen met hardlopen. Niet direct 5 kilometer maar begin met 1 of 2 kilometer en bouw het voorzichtig uit. Hiermee voorkom je blessures en spierpijn na afloop van de KiKathlon.

Materialen

Wat neem jij allemaal mee? Voor een aantal dingen moet jij zelf zorgen. Om mee te doen aan de KiKathlon heb je een fiets nodig. Dit mag een racefiets of mountainbike zijn, maar ook een normale fiets is toegestaan. Super, toch? Vergeet daarnaast niet je fietshelm voor tijdens het fietsen!

Cookievoorkeuren

Functioneel. Noodzakelijk om de website te laten functioneren.

Analytisch. Om bij te houden hoeveel mensen de website bezoeken.

Tracking. Om je een zo goed mogelijke ervaring te geven, de website te verbeteren, jou relevante informatie en advertenties te laten zien, en voor social media. Inschakelen